ژله چشم نظر

0
Rate this post

چشم نظر، به نوعی مهره تزیینی میگن که برای بد کردن چشم بد استفاده میشه. امروز ما براتون یه ژله آماده کردیم که شکل این چشم نظرهاست. ژله چشم نظر تقدیم نگاه شما.

ژله پیتزایی  رو از دست ندید دوستان خوب.

مواد لازم :

ژله بلوبری: ابسته

ژله آلوئه ورا : نصف بسته

بستنی وانیلی : 8قاشق غذاخوری

قالب گرد در سه سایز مختلف

رنگ آبی

طرز تهیه ژله چشم نظر

ابتدا ژله بلوبری رابا یک لیوان سر پر آب جوش حل کنید تا کاملا شفاف شود سپس رنگ آبی را به ژله اضافه کرده تا رنگ مورد نظر به دست آید.

بعد در ظرف گرد در سایز متوسط بریزید وبگذارید در یخچال تا ببندد.

بعد از بسته شدن ژله را از یخچال خارج کنید وبا قالب گرد بزرگ مانند تصویر وسط آنرا خالی کنید تا کاملا قسمت دایره از ژله آبی خالی شود.

در این قسمت ژله آلوئه ورا را با نصف لیوان آب جوش کاملا حل کنید واجازه دهید به دمای محیط برسد و بستنی را که به دمای محیط رسیده را با ژله آلوئه ورا مخلوط می کنیم ودر قسمت خالی شده ژله می ریزیم ومجددا در یخچال قرار می دهیم تا ببندد.

دوباره بعد از بسته شده ژله آنرا مانند مراحل گذشته اما با قالب گرد متوسط قالب بزنید وقسمت قالب زده را با ژله آبی باقی مانده از قسمتی (اول)که به شکل دایره خارج کرده ایم را دوباره به روش بن ماری (روی بخار کتری یا آب در حال جوش) آب میکنیم وبعد از خنک شدن ژله 5قاشق بستنی آب شده را به آن اضافه میکنیم تا رنگ ژله آبی روشن شود(به رنگ آبی فیروزه ای روشن)و بعد در قسمت خالی شده میریزیم و در یخچال قرار می دهیم.

بعد از بسته شدن قسمت آخر کار با کوچکترین قالب مرکز دایره آبی فیروزه ای را خالی وبا باقی ماننده ژله آبی که از اول کار(از ژله آبی جدا کردیم )مانده پر می کنیم و اجازه میدهیم دوساعت در یخچال بماند وبعد در ظرف دیگر ژله را برگردانید و سرو کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.