نان رول كشمشی

0
Rate this post

کدبانوهای عزیز یه دستور پخت براتون آوردیم که خیلی راحته و خوشمزه…. نان رول كشمشی یه جور نون کشمشیه که برای صبحانه عالیه. میتونید با انواع مرباها اونو نوش جون کنید و از خوردنش لذت ببرید مثل مربای بالنگ که خیلی خوش طعمه…. نکاتشو رعایت کنید تا آخر کار یه نان فوق العاده داشته باشید.

مواد لازم نان رول كشمشی

کشمش بی دانه یک پیمانه

آب پرتقال 1قاشق سوپخوری

پوست پرتقال رنده شده 2قاشق چایخوری

پودر مایه خمیر 7گرم

شیر ولرم 1پیمانه

شکر 50گرم

آرد نان 375گرم

نمک یک دوم قاشق چایخوری

کره مکعبی خرد کرده 30گرم

نان رول كشمشی

مواد رویه

زرده 1عدد

خامه 2قاشق سوپخوری

طرز تهیه نان رول كشمشی

کشمش را بشویید ودر صافی بریزید تا آب اضافیش گرفته بشه،آنگاه کشمش ،آب پرتقال و پوست پرتقال را در کاسه ی کوچکی بریزید و مخلوط کنید.

سپس مایه خمیر،شیر،یک قاشق چایخوری از شکر را در کاسه ی مناسبی بریزید ،رویش را بپوشانید و حدود ده دقیقه ،در دمای محیط نگه دارید تا حجم مایه خمیر دو برابر شود.

حالا 340گرم از آرد و نمک را در کاسه ی مناسبی بریزید،کره و باقی مانده شکر را اضافه کنید و با نوک انگشتان مخلوط کنید.اکنون مایه خمیر را ورآمده را اضافه کنید و مخلوط کنید تا خمیر نرم و مناسبی به دست بیاد.خمیر رو روی سطح آردپاشیده ورزش بدید،چنانچه بیش از حد لازم چسبنده بود باقی آرد رو هم بهش اضافه کنید.خمیر رو داخل کاسه چربکرده قرار بدید ،روش رو بپوشانید و یک ساعت در جای گرم نگه دارید تا حجمش دو برابر شود

آنگاه خمیر را روی سطح آردپاشیده به اندازه 20*40سانتی باز کنید و کشمش را رویش بپاشید.سپس آن را از عرض رول کنید و در قالب چربکرده لوف به اندازه 21*8سانتی بذارید.روی قالب را پوشانده و 30دقیقه دیگر ،به خمیر استراحت بدید تا حجمش دوبرابر بشود.

حالا مخلوط زرده تخم مرغ و خامه رو روی خمیر بمالید و نان را به مدت تقریبی 30دقیقه در فر گرم کرده با دمای 180درجه سانتیگراد بپزید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.