نان ده دقیقه ای

1
1/5 - (1 امتیاز)

سلام دوستان. امروز آموزش نان ده دقیقه ای رو براتون آماده کردیم. امیدواریم که بتونید ازش استفاده کنید و لحظات خوبی رو باهاش بسازید.

امروز براتون دستور یه خمیر جدید وراحت وسریع ازیه پیج عربی ترجمه کردم که میتونید برای انواع نونها از جمله نان همبرگرو پیتزا استفاده کنید
بالایک وکامنت های خوشگلتون بهم انرژی بدین متشکرم ? ? ❤
#خمیر_ده_دقیقه_ای

طرز تهیه نان ده دقیقه ای

این خمیر با وجود داشتن مایه خمیر فقط ۱۰ دقیقه استراحت دارد و براى کسانى که عجله دارند و مى خواهند پیراشکى و یا نان و خمیر پیتزا درست کنند بسیار مناسب است.

تهیه این خمیر ۲ مرحله دارد. انجام درست مرحله اول باعث مى‌شود در نهایت نانى با کیفیت و بافت عالى داشته باشید.

مواد مرحله اول نان ده دقیقه ای

آب گرم : ۲ لیوان (۴۸۰ میلى لیتر)

آرد سفید : ۲ لیوان

مایه خمیر : ۲ قاشق غذاخورى

شکر : ۲ قاشق غذاخورى

پودر شیر : ۲ قاشق غذاخورى (یا نصف لیوان شیر )

 

همه مواد بالا را در ظرفى که گنجایش ۲ برابر شدن مواد را دارد بریزید و خوب مخلوط کنید و سلفون کشیده و پارچه اى روى ظرف بیاندازید و در جاى گرم استراحت دهید. ممکن است ۱۵ تا ۲۰ دقیقه زمان ببرد. باید حجم پیدا کند و پر از حباب شود.

مواد مرحله دوم نان ده دقیقه ای

آرد سفید الک شده ۳ لیوان و با ۱ قاشق مربا خورى نمک وپکینگ پودر۲ قاشق غذاخوری

روغن مایع : نصف لیوان

طرز تهیه :

وقتى مواد مرحله اول آماده شد آن را در ظرف بزرگترى ریخته و ۳ لیوان آردونمک وپکینگ پودرالک شده را اضافه می کنیم و با دست خمیر را جمع کرده و کمى ورز مى دهیم و روغن را هم در این مرحله اضافه مى کنیم. ممکن است خمیر کمى چرب شود ولى کم کم که ورز دادید تغییر می کند.

۸ تا ۱۰ دقیقه خمیر را ورز دهید و اگر به دست مى چسبید دستتان را آردى(و یا چرب) کنید. در نهایت هنگامى که خمیر دیگر به دست نمى چسبید، آن را در ظرفى که چرب شده قرار داده و روى خمیر سلفون و پارچه کشیده و از اینجا به بعد ۱۰ دقیقه استراحت دارد و بعد مى توانید خمیر را به هر شکلى که دوست دارید استفاده کنید.

روی خمیر رو با رومال زرده تخم مرغ وماست رومال میکنیم وکمی کنجد میپاشییم ودر فر ۱۶۰درجه سانتی گراد وبه مدت بیست دقیقه درفرقرارمیدیم.

توجه :درکل ۵لیوان آرد داریم

ترجمه ازپیج :@aklaaty_bhn
کار بانوی هنرمند:
@boshrach1234

1 نظر
  1. Avatar photo
    مرجان می گوید

    عاللی بود دست شما درد نکنه ببخشید اگر شکر بیشتری بریزم خمیر خرای نمی شه؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.