مرغ با سس کاری و قارچ

0
Rate this post

رسپی مرغ با سس کاری و قارچ دستور امروز آشپزی با ماست. با ما همراه باشید تا این غذای خوشمزه رو یاد بگیریم و آمادش کنیم و از خوردنش لذت ببریم. سس کاری و قارچ این غذا طعم فوق العاده ای داره و مطمئنا میتونه نظرتو به راحتی جلب کنه. اگه هم دنبال غذاهای مشابه هستید مرغ تندوری ماسالا رو بهتون پیشنهاد میدیم. از همراهی همیشگیتون ممنونیم.

مواد مورد نیاز

 

قارچ…..۲۰۰ گرم

کره…..۵۰گرم

مرغ ……۲عدد (سینه)

پودر کاری…..۱ تا ۲ قاشق سوپخوری

پیاز متوسط……۱ تا ۲ قاشق سوپخوری

نمک……به مقدار کافی

طرز تهیه مرغ با سس کاری و قارچ

کره را در ظرفی روی حرارت می گذاریم داغ که شد اطراف مرغ را در کره سرخ می کنیم بحدی که طلایی شود، بعد یک لیوان آب و کمی نمک می ریزیم و پیاز خرد شده را کنار مرغ می ریزیم و می گذاریم مرغ با حرارت ملایم بپزد، بطوری که بعد از پختن نصف لیوان آب داشته باشد،

آب مرغ را صاف می کنیم و قارچ را به دقت تمیز و خرد می نماییم و در مقداری  کره کمی سرخ می کنیم، یک قاشق آرد داخل قارچ می ریزیم و تفت می دهیم و حرارت زیر قارچ را ملایم می نماییم.

سپس آب مرغ را به تدریج داخل قارچ می ریزیم و مرتب بهم می زنیم تا سس جوش بیاید و کمی غلیظ بشود و در صورتیکه زیاد غلیظ شد کمی آب اضافه می کنیم، بعد قطعات مرغ را به سس اضافه می کنیم.

تا با هم مزه دار شود. و پودر کاری را در سس می ریزیم . این غذا را می توانیم با سس سفید که داخل آن قارچ ریخته ایم آماده کنیم و اطراف آن را ممکن است با حلقه گوجه فرنگی و سیب زمینی پخته شده تزیین کنیم یا مثل من با برنج سرو کنید.

اینم از غذای ما که آماده ی سروه!

نوش جون

insta:@atiyeh.azad.16

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.