مرغ با سس سرکه بالزامیک

0
Rate this post

از غذاهایی که زیاد تو سفره های ما میاد، مرغه!! اما طعم مرغ دیگه خیلی خسته کننده شده… پس چه بهتر که یه طعم جدیدو امتحان کنیم… مرغ با سس سرکه بالزامیک با طعمی ملایم و متفاوت برای شمایی که دیگه نمی خواید یه طعم تکراری رو تجربه کنید.این دستور پخت راحته و سریع آماده میشه… برای غذای اصلی بسیار مناسبه و میتونه یکی از انتخابای شما برای میز ناهار یا شامتون باشه… این مرغ خوش طعم رو با دسر لیمویی سرو کنید و یک مهمانی عالی رو تدارک ببینید…

مواد لازم:

سرکه بالزامیک نصف پیمانه

فلفل و نمک به مقدار لازم

روغن‌زیتون دو قاشق غذا‌خوری

مرغ یک عدد

سیر خرد‌ شده دو حبه

آب لیموی تازه دو قاشق غذا‌خوری

خردل دو قاشق غذا‌خوری

طرز تهیه مرغ با سس سرکه بالزامیک

سرکه، خردل ، آب لیمو، سیر، روغن زیتون، نمک و فلفل را در ظرف کوچکی با هم مخلوط می‌کنیم. سس سرکهٔ بدست آمده و مرغ را با سس به خوبی آغشته کرده و ماساژ میدهیم . سپس ظرف را در یخچال قرار می‌دهیم، در دو تا سه ساعت زمان مرینت در فواصل زمانی مرغ را در سس حرکت میدهیم . فر را از قبل روی دمای ۲۰۵ درجه سانتیگراد قرار می‌دهیم و مرغ را برای حدود ۱ ساعت می‌پزیم.

اگر مرغ خیلی زود به رنگ قهوه‌ای درآمد، دور آن کاغذ فویل می‌پیچیم تا آرام‌تر بپزد. مرغ را به سینی پذیرایی منتقل می‌کنیم. آب مرغ را با روغن مرغ که داخل سینی فر باقی مانده، مخلوط می‌کنیم. مخلوط را مانند سس به آرامی روی مرغ‌ می‌ریزیم.

 

اینم از مرغ با سس سرکه بالزامیک امیدواریم که خوشتون اومده باشه…

هنر دوست عزیز وهنرمند:
@maria_bakhtiari

مرغ

آشپزی باما، آرشیوی از دستورات غذایی بهترین شف های ایرانی ،مجموعه ای پر از ایده و نکته و فیلم آموزشی،
مجهز به ربات ارسال و دریافت دستور غذا…
@ashpazibamabot     لینک ربات
@ashpaziibama        کانال تلگرام
Ashpazibama.com     وبسایت

مرغ

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.