شیرینی نخودچی

0
5/5 - (2 امتیاز)

براتون یه شیرینی پذیرایی عالی آوردم. شیرینی نخودچی که کمتر کسیه که دوستش نداشته باشه! این دستور پخت رو با دقت دنبال کنید تا در انتها یه شیرینی نخودچی نرم و لطیف و عالی داشته باشید. از طرف یکی از دوستان آشپزی با ما این دستور پخت به ما رسیده و ما هم اونو با شما به اشتراک گذاشتیم. امیدواریم که مفید واقع بشه براتون. البته دستور پخت شیرینی نان برنجی رو هم تو همین سایت میتونید دنبال کنید.

مواد مورد نیاز

 

آرد نخودچی……۲۵۰ گرم

روغن صاف قنادی…….۱۲۵ گرم

پودر قند…..۱۲۵ گرم

شیرینی نخودچی

پودر هل…..۱ قاشق سوپ خوری

پودر پسته یا تخم خرفه

زعفران غلیظ……۱قاشق غذاخوری

 طرز تهیه شیرینی نخودچی

ابتدا آرد را سه بار الک می کنیم.پودر قند و روغن جامد را حدود ۷ دقیقه با همزن می زنیم.پودر هل و زعفران را اضافه می کنیم.

از آرد نخودچی حدود ۲ قاشق غذاخوری بر داشته بجاش آرد شیرینی پزی اضافه می کنیم.آرد را به مواد اضافه می کنیم.اگر خمیر سنگین شده بود ، با دست ورز می دهیم.خمیر را داخل کیسه فریزر گذاشته به مدت ۲ ساعت استراحت می دهیم.بعد از استراحت خمیر را بین کاغذ روغنی باز کرده و قالب می زنیم.

روی شیرینی ها رو می تونید پودر پسته یا تخم خرفه بدید.داخل فر از قبل گرم شده با درجه حرارت ۱۷۵ قرار می دهیم.مدت پخت نمی گم.

چون در فرهای مختلف فرق داره.ولی باید در حدی باشه که زیرش یکم تغییر رنگ بده.تقریبا حدود ۱۰ دقیقه کافی هست. نکته: اگر خمیر شل بود بهش کمی آرد نخودچی برنید.

اگر خمیر سفت بود و پودر میشد، دو تا سه بار از چرخ گوشت رد کنید. برای تهیه روغن صاف می تونید روغن جامد را روی حرارت بزارید در حدی که فقط گرم بشه بعد از خنک شدن در یخچال قرار بدید تا دوباره سفت بشه.

حتما بزارید شیرینی کامل خنک شود و بعد از سینی جدا کنید.

insta:@Atiyeh.azad.16

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.