زرشک پلو مجلسی

0
Rate this post

زرشک پلو از غذاهای محبوب ما ایرانی هاست… بیشتر ما هم درست کردنشو بلدیم. اما وقتی حرف از مهمونی میاد همه دنبال اینیم که یه زرشک پلو مجلسی آماده کنیم که طعم و عطر و عالی داشته باشه… با ما همراه باشید تا این طرز درست کردن زرشک پلو رو براتون بگیم…

#زرشک_پلو_مرغ_مجلسی

مواد مورد نیاز

مرغ……نصف یک عدد

پیاز ……۱عدد

فلفل دلمه ای……۱ عدد کوچک

هویج ……۲عدد

سیر…..۲حبه

رب آبلیمو نمک – فلفل – زردچوبه – پاپریکا – زعفران

طرز تهیه زرشک پلو مجلسی

ابتدا مرغ ها را داخل تابه با کمی روغن سرخ کنید. هنگامی که مرغ ها را داخل تابه قرار میدهید روی هر کدام یک قاشق چایخوری از زعفران آب کرده بریزید و اجازه دهید به آرامی سرخ شوند و خوشرنگ و طلایی شوند.(ترجیحا با پوست)

یک پیاز درشت را حلقه کنید ، فلفل دلمه ای و هویج  را نیز حلقه کنید، ابتدا پیازها را کف ظرف بچینید،سپس مرغ های سرخ شده را بچینید و فلفل و هویج را نیز روی مرغ ها و در فضاهای خالی قرار دهید.

دو حبه سیر درسته یا حلقه ای هم داخل ظرف بریزید. یک پیاز را ریز خرد کنید و داخل تابه با کمی زردچوبه تفت دهید سپس رب و ادویه ها و آبلیمو را نیز اضافه کنید و به میزان لازم آب اضافه کنید و هنگامی که جوش خورد سس شما آماده است و میتوانید به آرامی روی مرغ ها بریزید.

تقریبا یکساعت روی شعله ملایم قرار دهید تا مرغ ها به خوبی بپزند. میتوانید یک تکه چوب دارچین هم داخل سس بیندازید که عطر خوبی به غذا میدهد و در آخر کار آنرا خارج کنید. در انتهای پخت باز هم زعفران آب کرده به ظرف اضافه کنید (میتوانید همان ابتدای کار مقداری هم داخل سس بریزید). در نهایت با سیب زمینی خلالی یا توپی به همراه زرشک پلو سرو کنید.

نکته : دقت کنید از فلفل دلمه ای کمی استفاده کنید که طعم فلفل غالب نشود.
insta:@Atiyeh.azad.16

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.