حلوای خرما و گردو

0
Rate this post

حلوا ها مناسبترین خوراکی پذیرایی هستند که برای مراسمات استفاده میشوند. البته ما که گاهی حلوا رو تو خونه هم درست می کنیم و دور هم با چای داغ میخوریم و خیلی هم عالیه. امروز قراره حلوای خرما و گردو رو با هم آماده کنیم. این حلوا به قدری مفید و مقویه که حتما تو خونه آمادش کنید و برای عصرونه و میان وعده ها ازش استفاده کنید. برای مراسم ها هم مناسبه.

با م همراه باشید با طرز تهیه حلوای خوشمزه و مقوی… اگه دوست دارید چندین نوع حلوا برای سرو داشته باشید، می تونید حلوای نوتلا و حتی حلوای زعفرانی رو آماده کنید.

مواد لازم :

خرماي لارستان هسته گرفته ٧٠٠ گرم.

آرد ٣٠٠ گرم.

حلوای خرما و گردو

روغن مايع ١/٢ليوان.

كره ١٠٠گرم.

دارچين جوز رعفران كمي. مغز گردو نگيني٣٠٠گرم.

خلال پسته مقداري.

طرز تهیه حلوای خرما و گردو

خرما رو ريز خورد كرده روي حرارت ملايم نرم ميكنيم تا خميري بشه اگر خرما سفت باشه از ٣-٢ ق آب گرم استفاده ميكنيم.
آرد رو خوب تفت ميديم (رنگ حلوا به مدت زمان تفت دادن آرد بستگي داره)

بعد روغن رو به ان اضافه ميكنيم و اگر خواستيد تيره تر بشه باز هم آرد و روغن رو تفت ميديم. براي نرم شدن حلوا ١/٣ ل آب و زعفران اضافه كرده

سپس تمام مواد رو مخلوط كرده وقتي يك دست شد در ظرف و با قطر مناسب فشرده قرار ميديم و صاف ميكنيم روش رو خلال پسته ريخته باز ميفشاريم تا به سطح حلوا بچسبد. بعد از سرد شدن يكي دو ساعت در يخچال ميگذاريم بعد به ابعاد دلخواه برش داده و استفاده ميكنيم.

حلوای ما آمادست. با یه عالمه گردو خرما… امیدواریم که از این حلوا هم خوشتون اومده باشه و براتو مفید به فایده بوده باشه. تمام تلاش تیم آشپزی با ما، راضی نگه داشتن شما عزیزان است. از همراهیتون ممنونیم و امیدواریم که در این راه موفق عمل کرده باشیم. نوش جون. منتظر نظرات گرمتون هستیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.