باسلوق هندوانه ای

0
5/5 - (1 امتیاز)

مواد لازم :
نشاسته 1 لیوان
شکر 2 لیوان
گلاب نصف لیوان
آب 3 لیوان
پودر هل 1/4 قاشق چایخوری
پودر ژلاتین 2 قاشق سوپ خوری
پودرنارگیل و مغز گردو به مقدار لازم
رنگ خوراکی ژله ای سبز و قرمز به میزان لازم
طرز تهیه :
نشاسته را داخل کاسه ای بریزید و به آن ۱ لیوان آب سرد اضافه کنید و ۱۵ دقیقه بگذارید بماند سپس هم بزنید تا نشاسته حل شود ، ۲ لیوان دیگر آب و شکر را به نشاسته اضافه کنید.
محلول نشاسته را درون قابلمه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید و مرتب هم بزنید تا محلول نشاسته شفاف شود سپس حرارت را بسیار کم کنید و هل و گلاب و ژلاتین بنماری شده را اضافه نمائید.
پس از اینکه محلول نشاسته غلیظ و سفت شد ، آن را از روی حرارت بردارید و به سه قسمت نا مساوی تقسیم کنید(کم ،متوسط،زیاد) ، به قسمت بیشتر رنگ قرمز و به قسمت متوسط رنگ سبز اضافه کنید و قسمت کمتر را هم بدون رنگ نگهدارید .
یک قالب ساده بردارید و دیواره های آن را کمی چرب کنید و پودر نارگیل بپاشید ، اول مخلوط قرمز را بریزید ، روی آن مغز گردو بپاشید ، بعد مخلوط بدون رنگ را بریزید و باز هم مغز گردو بپاشید و در آخر هم مخلوط سبز رنگ را بریزید.
قالب را داخل یخچال قرار دهید (به مدت ۲ تا ۳ ساعت) ، بعد از یخچال خارج کنید ، ته ظرف سرو کمی پودر نارگیل بپاشید و باسلوق را از قالب خارج کنید و باز روی آن را حسابی پودر نارگیل بپاشید .
به سلیقه ی خود برش بزنید و میل کنید .
نکته :
میتوانید بجای مغز گردو از پسته ، بادام ، کنجد و … نیز استفاده کنید ؛ دقت کنید که نشاسته باید گرم باشد چون نشاسته سرد شده فرم دلخواه را نخواهد داد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.