کیک خامه ای

0
Rate this post

اینم کیک مخصوص ولنتاین.تقدیم به تمام دوستان گلم???? کیک خامه ای فرد اعلا یه انتخاب عالی برای روز عشق! روز ولنتاینتون مبارک.

من دو تا کیک درست کردم. هر کدومو به دوقسمت تقسیم کردم.بینش خامه فرم گرفته زدم.موز هم نداشتم???
فوندانتشو آماده خریدم.قلبای روی کیک دو سه ساعت جلوتر درست کردم تا یکم خودشو بگیره و سفت بشه.کیک خامه کشی کردم.سطح روی کیک باید کاملا صاف باشه.می تونید برای لایه آخر، گاناش درست کنید.بعد فوندانت صاف شده رو روش پهن کنید. میتونید از روش پخت کیک اسفنجی استفاده کنید.
#کیک_وانیلی#ولنتاین#فوندانت

مواد لازم

آرد…… ۲پیمانه

کیک خامه ای

شکر ……۱پیمانه

تخم مرغ…… ۴ عدد

روغن مایع …… ۱/۲ پیمانه

شیر……. ۱پیمانه

وانیل

بیکینگ پودر…… ۲قاشق مرباخوری

 طرز تهیه کیک خامه ای

فر را روشن کرده و روی ۱۸۰ در جه تنظیم کنید تا گرم شود. زرده و سفیده تخم مرغ ها را از هم جدا کرده.سفیده را با دور تند همزن می زنیم.

زرده را  شکر و وانیل به مدت پنج دقیقه می زنیم.  سپس روغن مایع را اضافه کنید و حدود یک دقیقه هم بزنید. سپس شیر را اضافه کرده و یک دقیقه دیگه مخلوط کنید. آرد رو با بیکینگ پودر مخلوط کرده و سه بار الک کنید و طی سه تا چهار مرحله به مایه کیک اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی مخلوط کنید. اگه دیدین آرد گلوله شده حدود ده تا بیست ثانیه با هم زن برقی موادتون رو هم بزنید.

در آخر سفیده فرم گرفته را اضافه می کنیم.به صورت دورانی هم می زنیم.قالب مورد نظرتون رو چرب کرده و مایه کیک رو داخلش ریخته و به مدت ۴۰ تا ۴۵ دقیقه در طبقه وسط فر قرار بدین تا با دمای ۱۸۰ درجه پخته شود. بعد از ۴۰ دقیقه یک خلال چوبی وسط کیک فرو کنین تا از پخت کامل اون اطمینان پیدا کنین….اگه چیزی به خلال نچسبید یعنی کیک تون آماده ست.

ارتفاع موادی که داخل قالب میریزین نباید بیش از ۵ سانت باشه.
insta:@atiyeh.azad.16

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.