کیش لورن فرانسوی

0
Rate this post

یکی از غذاهای خوشمزه ای که در فرانسه توجه هرکسی رو به خودش جلب می کنه کیش لورن فرانسوی هستش، لورن ناحیه ای در شمال فرانسه است. این غذا در واقع نوعی تارته که در اون به جای شکر از نمک استفاده می شه و بعد از این که روی خمیر به دلخواه پر شد, حتما باید سسی متشکل از تخم مرغ و نوعی پنیر و خامه روی آن ریخت .در واقع این غذا ترکیبی از کوکو و پیتزاست.

مواد لازم برای خمیر:

آرد:۳۰۰ گرم

کره: ۱۰۰ گرم

تخم مرغ کامل:۱ عدد

آب سرد: ۳ قاشق سوپخوری

روغن مایع:۱۰۰ میلی لیتر

نمک: یک چهارم قاشق چایخوری

ماست: ۲ قاشق سوپخوری

?مواد لازم برای داخل کیش لورن فرانسوی

ژامبون مرغ یا مرغ پخته شده ریش شده: ۴۰۰ گرم

پنیر ورقه زرد (پنیر تست):۱۰ ورق

پنیر خامه ای:۱۵۰ گرم

تخم مرغ:۳ عدد

خامه:۲۰۰ میلی لیتر

نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم

پنیر پیترا به میزان لازم

طرز تهیه کیش لورن فرانسوی

قبل از هر کاری رول های پنیر زرد را آماده می کنیم. یک ورق پنیر را روی سطح کار پهن می کنیم و روی آن را با کارد، پنیر خامه ای مالیده و سپس ورقه پنیر را لوله کرده، یک ورقه دیگر به همین صورت آماده می کنیم و لوله قبلی را کنار این ورقه می گذاریم و به دور آن می پیچیم تا قطور تر شود. پنج تا از این رول ها را آماده می کنیم و نیم ساعت در یخچال می گذاریم تا سفت شود. سپس به صورت حلقه ای برش می دهیم.مابقی پنیر برای روی سطح خمیر لازم است

ابتدا کره (به دمای محیط رسیده)را تکه تکه میان آرد گذاشته و با نوک انگشتان کره را به خورد آرد می دهیم تا ماسه ای شکل شود.

در ظرفی دیگر تخم مرغ، آب، روغن مایع، ماست و نمک را با هم مخلوط کرده و با همزن دستی می زنیم تا یکدست شود.
مایه را به مواد آرد اضافه کرده و همه را با هم شروع به خمیر کردن می کنیم و کمی ورز می دهیم تا خمیر به صورت یک گلوله منسجم شود. سپس روی خمیر را با یک دستمال پارچه ای پوشانده و حدود یک ساعت در محیط آشپزخانه استراحت می دهیم تا به حالت مطلوب برسد.

سپس یک قالب تارت یا قالب کمر بندی به قطر ۲۷ تا ۳۰ سانتی متر ( قالب احتیاجی به چرب کردن ندارد) و خمیر را داخل قالب پهن کرده، بر سطح با چنگال ،سوراخ هایی ایجاد می کنیم تا خمیر پف نکند.

کیش لورن فرانسوی

سپس قالب را روی پنجره وسط فر که از قبل با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم کرده ایم، به مدت ۱۰ دقیقه می پزیم و از فر خارج می کنیم.

حال ژامبون ها را رشته کرده، پنیر خامه ای را روی خمیر می مالیم و ژامبونها را روی آن پخش می کنیم. در ظرفی جداگانه تخم مرغ ها، خامه، نمک و فلفل را توسط همزن دستی آن قدر می زنیم تا صاف و یکدست شود. مخلوط حاصل را روی خمیر ژامبون می ریزیم ، سپس پنیرهای تست آماده شده را روی آن می چینیم ومقداری پنیر پیتزا روی سطح کیش لورن میریزیم و به مدت ۴۵ دقیقه تا یک ساعت داخل فر با دمای ۱۸۰ که از قبل گرم کرده میگذاریم

اگر از مرغ استفاده کردید مرغ آب پز را ریش کرده با یک عدد پیاز سرخ شده و ۱۰۰ گرم قارچ با روغن خیلی کم تفت میدهیم.

هنر دوست عزیزمون:
Ashpazi_Sfandbanoo

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.