کلوچه کنجدی نرم و خوشمزه

0
Rate this post

کلوچه دوستا بفرمایید که براتون یه کلوچه تازه و جدید آوردیم… کلوچه کنجدی نرم و خوشمزه که حرف نداره و هر کی که خورده برده…. با ما همراه باشید تا طرز تهیه ی این کلوچه رو یاد بگیریم و ازش برای پذیرایی از مهمونامون بهره ببریم… این کلوچه خیلی خوش عطر و طعمه و داغش هم خیلی بیشتر میچسبه… پس این کلوچه ی عالی رو از دست ندید که خیلی حیفه…

مواد اولیه مورد نیاز

✔️تخم مرغ ۲ عدد

✔️پودر شکر ۱ لیوان

✔️آرد سفید ۳ لیوان

✔️هل ۱ ق چ

✔️ وانیل نصف ق چ

✔️نمک ۱/۴ ق چ

✔️بیکینگ پودر ۱ق غ

✔️روغن مایع ۳/۴ لیوان

✔️ماست شیرین ۳ق غ پر

✔️کنجد به مقدار لازم
@chefmasom

 

♨️طرز تهیه کلوچه کنجدی نرم و خوشمزه

ابتدا تخم مرغ  و پودر شکر رو با هم با همزن پنج دقیقه میزنیم. روغن مایع رو وقتی تخم مرغ و شکرخوب پفکی شد اضافه کرده و کمی هم میزنیم.

حالا بیکینگ پودر را با ماست مخلوط کرده و چند دقیقه صبر می کنیم تا پف کند و حالا با مواد تخم مرغی مخلوط میکنیم.
@chefmasom

آرد، نمک، وانیل را مخلوط کرده و الک میکنیم. به مواد اضافه کرده هم میزنیم. در این مرحله غلظت مواد کمی سفت تر از غلظت مواد کیک باشد. تقریبا “مثل غلظت حلوا.

مواد را در ظرف در بسته نیم ساعت در فریزر قرار میدیم.

از فریزر که بیرون آوردیم دست رو چرب میکنیم و به اندازه یک گردوی بزرگ از مواد برمیداریم و کمی بین دو کف دست فشار میدیم و توی کنجد میغلطونیم و تو فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰درجه به مدت ۲۰دقیقه میگذاریم تا بپزه?

اینم از کلوچه کنجدی نرم و خوشمزه و عالی ما… پسندیدید؟ خوب بود؟ امیدواریم که پسندیده باشید… از اینکه مثل همیشه مارو با نگاه های گرمتون پر انرژی کردید ممنونیم… در کنار این کلوچه ها چای داغ عجیب می چسبه…کلوچه خرمایی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.