کلوچه کنجدی بدون فر

0
3.9/5 - (7 امتیاز)

آموزش کلوچه کنجدی بدون فر برای شمایی که دنبال کلوچه های بدون فر هستید. این شیرینی خیلی خوشمزه و ترد میشه و میتونه یکی از بهترین گزینه ها برای پذیرایی باشه. از گزینه های دیگه که میتونید بدون فر درستش کنید شیرینی نخودچی بدون فر هست.

مواد لازم

تخم مرغ ۲ عدد

شکر ۱ لیوان

آرد سفید قنادی ۳ لیوان

هل ۱ قاشق چای خوری

کلوچه کنجدی بدون فر

وانیل یک چهارم قاشق چای خوری

بیکینگ پودر ۱قاشق غذاخوری

روغن مایع ۳/۴ لیوان

ماست شیرین ۳قاشق غذاخوری

کنجد به مقدار لازم

طرز تهیه کلوچه کنجدی بدون فر

ابتدا تخم مرغ و شکر راباهمزن پنج دقیقه میزنیم.روغن مایع را وقتی تخم مرغ وپودر شکرخوب پفکی شداضافه کرده وکمی هم میزنیم.حالا بیکینگ پودر را با ماست مخلوط کرده وچند دقیقه صبرمیکنیم تا پف کندوحالا با مواد تخم مرغی مخلوط میکنیم.
آرد،وانیل وهل را مخلوط کرده والک میکنیم.به مواداضافه کرده هم میزنیم.در این مرحله غلظت موادکمی سفت تر از غلظت مواد کیک باشد.تقریبا”مثل غلظت حلوا.

من مایه کلوچه رو سه قسمت کردم و هر قسمت رو داخل کیسه فریزر گذاشتم و داخل فریزر گذاشتم دلیل اینکار ایمه که مایه کلوچه خیلی چسبنده است وقتی کل مایه رو بیرون فریزر بزارین گرم میشه و به دست میچسبه و نمیشه باهاش کار کرد اینجوری هر قسپت رو بیرون میارین و کلوچه ها رو درست میکنین و باز قسمت بعدی و اذیت هم نمیشین حدودیک تا دو ساعت بزارین داخل فریزر بمونهکه بیرون آوردیم دست را چرب میکنیم وبه اندازه یک گردوی بزرگ از مواد برمیداریم توی کنجد میزنیم

روش پخت روی گاز کلوچه کنجدی بدون فر

ابتدا تابه رو روی شعله پخش کن و شعله متوسط و با حرارت ملایم میزلریم بیست دقیقه گرم بشه بعد کف تابه رو کاغذ روغنی میندازیم و کلوچه ها رو میچینم و درش رو میبندیم اگر داخل تابه معمولی میزارین دم کنی بزارین اگر هم تابه رژیمی که نمیخواد یک ربع زمان میخواد تا کلوچه ها آماده بشن بعد که همه کلوچه ها آماده شدن و کمی از حرارت افتادن اگر دوست دارین روشون برشته بشه باز تتبه رو گرم کنید و از روشون داهل تابه بزارین که روی کلوچه ها هم برشته بشه

روش پخت داخل فر سینی فر رو چرب کنید و کلوچه ها رو با فاصله میچینیم ودر فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه به مدت تقریبی یک ربع تا ۲۰دقیقه میگذاریم. .
کاری از بانوی هنرمند:
@ashpazi.saeede

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.