کاپ کیک انار

0
3/5 - (1 امتیاز)

با کاپ کیک های کوچولو و خوشمزه اومدم تا مهمونتون بشیم. کاپ کیک انار یه کیک خوشمزست که میتونید برای شب یلدا ازش استفاده کنید. کلا هر چیزی که میوه ی زمستونی داره، برای ایده ی شب یلدا مناسبه. پس این دستور رو از دست ندید.کوکی کره ای یلدایی هم یه ایده ی دیگه برای شب یلداست که میتونید اینو هم امتحان کنید.

مواد لازم :

آرد 2.5 لیوان

شکر ۱,۳/۴ لیوان

دانه انار ۱ لیوان

شیر ۱ لیوان

روغن مایع ۳/۴ لیوان

تخم مرغ ۴ عدد

کره ۲ قاشق غذاخوری

کاپ کیک انار

بکینگ پودر ۲ قاشق چایخوری

اسانس وانیل به مقدار لازم

طرز تهیه کاپ کیک انار

فر را با درجه حرارت 180 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود؛ کره، شکر، آرد، روغن، بکینگ پودر، نمک و اسانس وانیل را داخل کاسه ای بریزید و با سرعت کم همزن 2 دقیقه بزنید تا مواد خوب مخلوط شوند.

تخم مرغ ها را به نوبت اضافه و با قاشق مخلوط کنید ( دقت کنید که هر تخم مرغ را پس از اضافه کردن خوب مخلوط کنید سپس تخم مرغ بعدی را اضافه نمایید).

پس از اضافه کردن تخم مرغ ها، شیر را کم کم اضافه کنید و با دور کند همزن بزنید تا مایه کیک خوب یکدست شود.
داخل قالب های کاپ کیک را تا نیمه با مایه کیک پر کنید و دانه های انار را روی کیک بپاشید سپس قالب را داخل فری که از قبل روشن کرده اید و گرم شده است به مدت 20 – 30 دقیقه قرار دهید.

پس از پخت قالب را از فر خارج کنید و کناری قرار دهید تا کاپ کیکها سرد شوند سپس کاپ کیکها را با خامه فرم گرفته، خامه را به مدت 1 ساعت داخل فریزر قرار دهید سپس خارج کنید و بزنید تا کمی فرم بگیرد سپس با مقداری آب انار مخلوط کنید و روی کیک ها بزنید و با دانه های انار تزیین و سرو كنيد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.