ژله به شکل نبات

0
Rate this post

باز هم براتون یه مدل دیزاین و تزیین ژله رو آوردیم. اینبار قراره شکل شاخه نبات آمادشون کنیم. با ما همراه باشید با طرز تهیه ژله به شکل نبات که هم راحته هم عالی…. دستتون هم تو تغییر رنگ و مزه های ژله کاملا بازه. میتونید ژله رو با زعفرون زرد کنید تا بیشتر شبیه بشه. یا مدل ژله خرده شیشه بزنید که بیشتر شبیه بشه.

مواد لازم :

1 بسته ژله قرمز طعم دلخواه

1 بسته ژله ابی طعم دلخواه

ژله سفید( ژله شیر عسلی یا بستنی)

طرز تهیه ژله به شکل نبات

ابتدا دو رنگ ژله (در اینجا سفید و قرمز) را اماده کنید و در ظرف کم عمق مستطیل شکل بریزید و در یخچال بگذارید تا کاملا ببندد. بعد به مکعب های کوچک ببرید.

مکعب ها رنگی را مخلوط کرده داخل قالب مستطیل شکل دیگری بریزید.

ژله پایه را (در اینجا ابی) به رنگ دلخواه اماده کنید اجازه دهید تا خنک شود بعد روی خرده ژله ها در حدی بریزید که 3/4 سطح ژله ها را بپوشاند. بنابر این مقداری از ژله پایه شما اضافه می ماند و روی خرده ژله ها کامل پوشیده نمیشود.
داخل یخچال قرار دهید تا کاملا بسته شود.

از یخچال در اورده لبه های ژله را ازاد کرده و روی سطح نچسبی برگردانید.

ژله را به شکل نبات به عرض حدود 2 سانتی متر ببرید. لبه چاقو را جوری حرکت دهید که موقع برش لبه های ناصاف ایجاد کند تا شکل نبات ایجاد شود. از انتهای ژله ها نی نازک فرو کنید تا 2/3 ژله.

اگر عرض برش کم باشد موقعی که نی میزنید شکسته خواهد شد.
در ظرف مناسبی بچینید و سرو کنید.

رنگ و طعم ژله ها به دلخواه خودتان قابل تغییر است. از همراهی شما ممنونیم. منتظر نظرات و ایده هاتون هستیم. اگر رسپی خاصی دارید اونو با ما و دوستانتون به اشتراک بذارید. از همراهیتون ممنون هستیم. نوش جون

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.