پیتزا لقمه ای مرغ و قارچ

0
4/5 - (3 امتیاز)

پیتزا ی خونگی یه چیز دیگه ست??باور نداری؟امتحان کن☺?? دستور پخت پیتزا لقمه ای مرغ و قارچ برای شما عزیزان
#پیتزا_لقمه_مرغ_قارچ
لقمه پنیری هم یه غذای مناسبه که توصیه میکنیم آموزششو دنبال کنید.

#پیتزا_مرغ

طرز تهیه

در ابتدای پیتزا لقمه ای مرغ و قارچ باید، یک لیوان شیر را ولرم کنید و یک قاشق غذاخوری شکر را در آن حل کنید.

بعد یک قاشق غذاخوری پودر خمیر مایه(خمیر مایه مارک دکتر اوتکر عالیه و بوی ترشیدگی نمیده) را روی شیر بپاشید.روی ظرف را بپوشانید ده دقیقه فرصت دهید تا عمل بیاید.

در این فرصت که خمیر پیتزا عمل می آید، در یک کاسه یک عدد تخم مرغ و شش قاشق غذاخوری روغن مایع و کمی نمک را با هم مخلوط کنید .حالا شیر که به عمل اومده و پف کرده رو به این مخلوط اضافه کرده و به هم بزنید.آرد رو الک کرده و به مواد اضافه میکنیم(تا جایی که خمیر به دست نچسبه)حدودا سه الی سه و نیم لیوان..

من برای کیفیت بهتر خمیر از یک قاشق مربا خوری بهبود دهنده هم استفاده کردم .اگه نداشتید هم مشکلی نداره.خمیر را چند دقیقه خوب ورز بدید و چند بار بلند کنید و به ظرف بکوبیدو در یک ظرف قرار بدید و روش رو با کیسه فریزر بپوشونید.روی ظرف یک پارچه تمیز بندازید و یک ساعت استراحت بدید.

بعد از اینکه خمیر ور اومد و حجمش دوبرابر شد،دوباره کمی ورز بدید به انداره های مساوی تقسیم کنید و از مواد پیتزا وسطش قرار بدید و پنیر پیتزا بریزید و ببندید و در سینی فر که کاغذ روغنی انداختید قرار بدیددوباره روی خمیر را بپوشانید و بیست دقیقه استراحت بدید بعد روی خمیر را با مخلوط زرده تخم مرغ و روغن رومال کنید.

و در صورت تمایل کنجد بپاشید و به مدت نیم ساعت در فر با دمای ۱۸۰ درجه که ده دقیقه قبل روشن کردید بگذارید و در آخر دو دقیق گریل را روشن کنید.(یک ظرف آب در فر قراربدید)

مواد داخل پیتزا لقمه ای مرغ و قارچ

یک عدد سینه مرغ را با پیاز و زردچوبه و فلفل و نمک بپزید و ریز کنید .قارچ هارا خرد کرده و تفت بدید .فلفل دلمه را خرد کرده و تفت بدید.همه را با هم مخلوط کرده نمک و فلفل و پودر سیر و آویشن اضافه کرده و مخلوط کنید.)

کاری از بانوی هنرمند:
@mmontazeri21

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.