پنیر لیقوان خانگی

0
Rate this post

طرز تهیه این پنیر را با ۳ روش متفاوت که امروز نرگسی به شما کدبانوهایِ هنرمند آموزش می ده …

نانک پنیری

طرز تهیه پنیر با ۳ روش مختلف

پنیر لیقوان را می توانید با سه روش مختلف و با لبنیات متفاوتی نظیر مایه پنیر و ماست تهیه کنید همچنین می توانید برای طرز تهیه پنیر از سرکه استفاده کنید .

روش اول پنیر لیقوان خانگی و مواد لازم :

ماست : ۴ قاشق غذا خوری

شیر : ۱ کیلو گرم

روش اول طرز تهیه پنیر لیقوان خانگی

در مرحله اول طرز تهیه پنیر ابتدا شیر را به خوبی بجوشونید سپس حرارت گاز را کم کنید و به شیر ۴ قاشق غذاخوری ماست اضافه کنید و سپس مخلوط شیر و ماست را به مدت ۷ دقیقه هم بزنید تا از بریدن شیر جلوگیری شود.
اضافه کردن ماست به شیر
در مرحله بعدی روش تهیه پنیر پارچه نازکی در داخل آبکشی قرار دهید و سپس مخلوط ماست و شیر را در درون پارچه بریزید سپس اطراف پارچه را بر روی هم بیاورید و جسمی سنگین را بر روی پارچه به مدت ۴ ساعت قرار دهید تا آب پنیر به خوبی از آن خارج شود.
ریختن پنیر در درون پارچه یا خارج شدن آب اضافی پنیر بعد از مدت زمان ذکر شده میتوانید پنیر آماده شده را از درون پارچه بیرون آورید و آن را قطعه قطعه کنید و در درون آب نمک آن را قرار دهید.

روش دوم و مواد لازم :

سرکه : ۳ قاشق غذاخوری

شیر : ۱ کیلو گرم

دومین دستور تهیه پنیر لیقوان خانگی

ابتدا شیر را در درون قابلمه ای بریزید سپس قابلمه را بر روی حرارت گاز قرار دهید تا شیر به دمای جوش برسد بعد از اینکه شیر جوشید شعله گاز را خاموش کنید و سپس ۳ قاشق سرکه را به شیر اضافه کنید و مخلوط شیر و سرکه را هم بزنید تا شیر نبرد.

اضافه کردن سرکه به شیر

سپس مخلوط شیر و سرکه را در درون پارچه نازکی که در داخل آبکش قرار داده اید بریزید و پارچه را بر روی پنیر بر گردانید .
ریختن مخلوط شیر و سرکه در درون پارچه برای تهیه پنیر خوش طعم و خوشمزه …

جسم سنگینی را بر روی پارچه قرار دهید تا آب اضافی پنیر از آن خارج شود می توانید بعد از مدت زمان ذکر شده پنیر را از درون پارچه بیرون آورید و بعد از قطعه قطعه کردن پنیر جسم سنگینی را بر روی پارچه قرار دهید تا آب اضافه پنیر خارج شود می توانید بعد از مدت زمان ذکر شده پنیر را از درون پارچه بیرون آورید و بعد پنیر را در درون آب نمک قرار دهید.

روش سوم و مواد لازم :

مایه پنیر : ۱/۲قاشق چای خوری

شیر : ۱ کیلو گرم

سومین روش تهیه پنیر لیقوان خانگی

ابتدا شیر را در درون قابلمه ای مناسب بریزید و سپس قابلمه را روی حرارت گاز قرار دهید تا شیر به دمای جوش برسد شیر جوشیده را از روی گاز بردارید تا مقداری خنک شود سپس مایه پنیر را درون شیر بریزید و اجازه دهید تا شیر به پنیر تبدیل شود (برای اضافه کردن مایه پنیر توجه داشته باشید که دمای شیر باید کمی بالاتر از دمای بدن باشد)

برای تهیه پنیر با این روش به مدت زمان کمتری نیازمند هستید و پنیر با این دستور به مدت ۱۵ دقیقه بعد از اضافه کردن مایه پنیر به شیر آماده می شود و سپس شما باید پنیر آماده شده را در درون آب نمک نگهداری کنید.

عکس و رسپی: narges@

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.