نکات کیک پزی

0
Rate this post

با ما همراه باشید تا در مورد نکات کیک پزی با شما صحبت کنیم و این نکات را برای شما بیان کنیم.
نکات اولیه در پخت کیک و شیرینی  میتونید با این مقاله نکات بیشتری در مورد کیک پزی مطالعه کنید.

⁉️علت اینکه آرد را باید ۳ مرتبه در کیک ها و شیرینی ها الک کرد

?چون رطوبت هوا باعث میشه که دانه های آرد به هم بچسبند و به عبارتی آرد گلوله گلوله بشه

اگه بدون الک کردن ارد، اونو داخل مواد بریزیم چی میشه؟

?اگر بدون الک کردن آرد، اون رو داخل موادتان بریزین، این گلوله ها هرچند هم کوچک باشند با بقیه مواد ترکیب نمیشن و به همین شکل داخل بافت کیک باقی می مونند. به همین ترتیب هم پخته میشن!

نتیجه ی الک نکردن آرد چیه؟

یعنی وقتی کیک شما پخت، گلوله های آرد با همون طعم آرد در دهان حس میشن و کیک بافت خوب و نرم و خوشمزه و یکنواختی نخواهد داشت.

چطور کیک نرم تری داشته باشیم؟

?هر چه قدر آرد رو بیشتر الک کنین، باعث میشه دانه های آرد بیشتر به صورت پودر و با بافت خیلی ریزتری وارد مواد کیک بشن و کیک بافت منسجم تر و نرمتری پیدا کنه.

نکات کیک پزی

نکات کیک پزی، در واقع نکات خیلی ریزی هستند که با توجه به اونها شما قادرید یه کیک رو بدون مشکا آماده کنید. بعضی عادت دارند تا از کنار مسایل کوچیک راحت بگذرند. اما در واقع همین مسئله های کوچیکن که باعث میشن نتیجه ی نهایی دلخواهتون رو نگیرید. مثلا همین الک کردن آرد! توجه کردن بهش سخت نیست اما بخاطر اینکه فکر می کنیم مهم نیست، بیخیالش می شیم و یه وقت به خودمون میایم و می بینیم که اشتباهی انجام دادیم.

خوبه که نکات کیک پزی رو رعایت کنیم و بدونیم که این دستورات الکی نیستن و حتما و حتما پشتشون یه دلیل موجهی قرار داره. پس از این به بعد تمام نکات ریز و درست مربوط به کیک پزی که در دستورهای آشپزی می بینید رو رعایت کنید تا با توجه به اون نکات کیک پزی یه کیک عالی گیرتون بیاد. ممنون از همراهیتون.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.