پلو نخود فرنگی

0
Rate this post

خب، دستور غذای امروز ما، اسمش هست، پلو نخود فرنگی که همونطور که از اسمشم پیداست، ماده ی اصلیش پلو و نخود فرنگی هستش! نخود فرنگی از اون دسته حبوباته که مزه ی متفاوتی به غذا میدن. قبل از استفاده باید کمی نخود فرنگی رو خیس بدید، طبق رسم تمام حبوبات!

این دستور پخت هم راحته و هم خیلی زود آماده میشه. مثل سایر برنج های مخلوط هستش و مواد لابه لای پلو گذاشته میشن. دستور پخت پلو نخود فرنگی از طرف یکی از همراهان همیشگمون به دستمون رسیده و امیدواریم که به درد شما هم بخوره و شما بتونید تو پخت غذاهاتون ازش استفاده کنید و روی سفره های رنگیتون این غذا رو هم سرو کنید. در ادامه با ما همراه باشید.

دستور پخت ماش پلو با مرغ هم طرفداران خودشو داره. میتونید این پلوی مخلوط رو هم امتحان کنید.

طرز تهیه پلو نخود فرنگی

برنج را دو ساعت قبل خیس کردم
نخود فرنگی رو دون کردم و با کمی اب گذاشتم پخت و بعد داخل آب یخ ریختم و بلانچش کردم

یه پیاز را ریز خرد کردم و تفت دادم و کمی گوشت چرخکرده اضافه کردم و زرد چوبه و فلفل زدم و تفت دادم تا رنگ گوشت برگرده

و بعد نمک و کمی رب زدم و دوباره یه تفت کوچولو دادم و کمی آبجوش ریختم و درب ماهیتابه رو گذاشتم تا گوشت خوب پخته بشه

کمی اب تو قابلمه گذاشتم بجوشه. بعد جوشیدن نمک اضافه کردم. برنج خیس شده را اضافه کردم و وقتی برنج کمی پخت آبکش کردم و ته قابلمه کمی روغن ریختم.

شما هر ته دیگی که دوست داشتید میتونید بذارید برای پلو نخود فرنگی

برنج آبکش شده را تو قابلمه ریختم و لا به لاش نخود سبز پخته و شوید خشک ریختم. اخر سر روی برنج کمی دارچین پاشیدم و کنار برنج زعفران دم کرده ریختم و برنج را دم گذاشتم و اخر دم کشیدن کمی کره یا روغن محلی اب شده رو برنج ریختم و بعد تو دیس کشیدم و روش گوشت چرخکرده ریختم و سرد کردم

نوش جون…

کار زیبای بانوی هنرمند:
@simin_nahani

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.