نان کرم دار

0
Rate this post

سلام ?صبحتون بخیر ? امیدوارم روز تعطیل خوب و خوشی در کنار خانواده داشته باشید? نان کرم دار دوست دارید؟ پس امروز با ما همراه باشید با این دستور پخت عالی!

#نان #نان_کرمدار #نان_باکرم_دارچینی یه نون خوب و خوشمزه که عطرش هوش از سر ادم میبره والبته اینکه درست کردنش هم خیلی خیلی راحته

و اما دستور:

برای تهیه خمیر

اول یک لیوان سر خالی شیر و با یک قاشق غذا خوری شکر قاطی میکنیم و کمی گرمش میکنیم من برای گرم کردنش از مایکرویو استفاده کردم تا حدی گرم کنید که دست و نسوزونه بعد یک قاشق غذا خوری پودر خمیر مایه روش میریزیم وکنار میزاریم تا عمل بیاد.

حدود ده دیقه زمان میبره تو این فاصله یک عدد تخم مرغ و با سه قاشق سوپ خوری ماست و کمی نمک سه قاشق غذا خوری روغن مایع و پنج قاشق غذا خوری شکرهمه رو باهم مخلوط میکنیم.

بعد خمیر مایه عمل اومده رو هم اضافه میکنیم ارد و که از قبل الک کردیم در چند مرحله اضافه میکنیم و ورز میدیم تا جایی که خمیر نرم و لطیف باشه و به دست نچسبه ارد اضافه میکنیم بعد روی خمیر و میپوشونیم و یک ساعت جای گرم میزاریم تا پف کنه

مواد میانی نان کرم دار

تو این فاصله مواد میانی رو اماده میکنیم سه قاشق نشاسته ذرت یا گل فرق نداره با سه قاشق شکر مخلوط میکنیم یک لیوان شیر میریزیم داخل و هم میزنیم تا گوله نشه بعد میزاریم رو شعله ملایم مدام هم میزنیم تا گوله نشه در اخر کمی کره اضافه میکنیم و شعله رو خاموش میکنیم.

وقتی خمیر خوب ور اومدم دوبازه ورز میدیم و گوله های کوچولو برمیداریم و صاف میکنیم بعد با قاشق کمی ا کرم رو وسطش میزاریم بعد کمی هم دارچین میپاشیم و خمیر و میبندیم و با کمی فاصله توی قالبی که کاغذ روغنی انداختیم میچینیم تا قالب پر بشه.

در اخر یک عدد زرده تخم مرغ و با دو قاشق اب و کمی کره اب شده مخلوط میکنیم و روی نون ها میزنیم و بعد روش کنجد و یا خرفه بپاشید و بزارید تو فر از قبل گرم شده با دمای صدو هشتاد درجه بعد نیم ساعت گریل و روشن کنید تا روی نون ها برشته بشه

زمان پخت نان تو فرهای مختلف فرق داره ?داخد نون هر چیز دیگه ای دوست داشتین میتونید بزارید?این نون و به هر شکل دیگه ای که دوست داشته باشید میتونید درست کنید ? دستور پخت نان تافتون خانگی یادتون نره که دنبال کنیدش!!
روزتون پر از آرامش?

از گالری دوست هنرمندمون:
@aida__babaee

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.