مک اند چیز با سس گوشت و قارچ

0
Rate this post

مک اند چیز با سس گوشت و قارچ غذای انگلیسی هست که به صورت های مختلفی پخته میشه و ساده ترین شکلش فقط ماکارونی لوله ای با سس بشامل(سفید) و پنیر هست،من اینجا با سس گوشت و قارچ آمادش کردم که طعمش تقریبا چیزی بین لازانیا و گراتن پاستا یا گراتن سوسیس هست.

مواد لازم

گوشت چرخ کرده ۱۵۰ گرم

پیاز بزرگ ۱ عدد

قارچ ۱۰۰ گرم

گوجه فرنگی پوره شده ۲ عدد

ماکارونی لوله ای شکل ۲۵۰ گرم

سیر یا پودر سیر بنا به ذائقه

آرد ۱ قاشق غذا خوری سر پر

شیر ۱ لیوان

پنیر پیتزا به میزان لازم

نمک ، فلفل سیاه و قرمز، پاپریکا، آویشن و روغن به مقدار لازم

سس کچاپ۲ قاشق غذا خوری

رب گوجه ‌فرنگی ۱ قاشق غذا خوری

طرز تهیه مک اند چیز با سس گوشت و قارچ

پیاز را به صورت نگینی خرد کرده و در روغن تفت میدیم تا طلایی بشه بعد گوشت چرخ کرده رو بهش اضافه میکنیم و نمک وادویه روهم داخلش میریزیم و خوب مخلوط میکنیم .

بعد قارچ اسلایس شده سیر رنده شده و رب گوجه فرنگی و سس کچاپ و گوجه ی پوره شده را اضافه میکنیم و میذاریم روی حرارت متوسط مواد جا بیفته.

حالا آرد و داخل یک لیوان شیرحل میکنیم و به مواد گوشتی اضافه کرده و مخلوط میکنیم و میذاریم تا مواد به غلظت برسه. کمتر از نیمی از پنیر رو به این مایه اضافه میکنیم هم میزنیم تا پنیر باز بشه.

در مدت زمانیکه سس رو آماده میکنیم باید ماکارونی رو توی آب جوش و نمک و روغن بجوشونیم و آبکش کنیم. چون سس باید گرم باشه

لازمه پاستای این غذا لوله ای باشه تا مایه سس داخل لوله ها پر بشه و زمان جوشیدنش هم کمتر از پاستاهای دیگه هست و زمانیکه هنوز وسطش سفت هست آبکش میکنیم چون داخل سس و بعد داخل فر دوباره پخته میشه و اگر دیر بردارید درنهایت پاستا مقداری خمیری میشه.

ماکارونی رو آبکش کرده دقت کنین داخل لوله ها از آب خالی بشه بعد داخل مواد گوشتی میریزیم هم میزنیم تا خوب موادمون با ماکارونی مخلوط بشه.

حالا ته ظرف رو چرب میکنیم و مخلوط ماکارونی و سس رو توی ظرف میریزیم و سطحش رو صاف کرده و روش پنیر پیتزا میریزیم تا کاملا روی موادرو بگیره.

فر را با درجه حرارت ۱۸۰ روشن کرده و ظرف رو داخل فر میذاریم حدود نیم ساعت با شعله ی پایینی و چند دقیقه آخر هم گریل رو روشن کرده تا پنیر طلایی بشه.

نوش جان!?

کار دوست خوبمون: @ashpazi_sfandbanoo

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.