طرز تهیه کرپ

0
Rate this post

با آشپزی با ما همراه شوید تا طرز تهیه کرپ یا پنکیک را به شما آموزش دهد.

مواد لازم :

برای 16 تا 18 عدد کرپ

شیر 1 لیوان

آرد سفید نرم یک لیوان 125 گرم

تخم مرغ 5 عدد

روغن مایع 4 تا 5 قاشق سوپخوری

نمک به مقدار لازم

آرد سفید نرم (اهالی چین و ژاپن غالبا کرپ را با آرد برنج نرم تهیه می کنند )

طرز تهیه کرپ

تمام مواد را مخلوط کرده ، خوب هم می زنیم تا مایه ای کاملا صاف و بدون گلوله بدست آید. در صورتی که به آسانی آرد در مایه حل نشد ، آن را از صافی رد می کنیم.

تابه کوچک دسته داری را که بهتر است از جنس تفلون باشد ، کمی چرب کرده روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا گرم شود. 3 تا 4 قاشق سوپخوری از مایه میان تابه می ریزیم و تابه را می غلطانیم تا سطح تابه از مایه پوشیده شود.

تابه را دوباره روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا کرپ کمی برشته شود و آن را در سینی بر می گردانیم و به همین ترتیب تمام کرپ ها را آماده می کنیم . باید توجه داشت کرپ ها حتی المقدور نازک تهیه شوند.

اگر از مایه مقدار بیشتری در تابه بریزیم ، کرپ ها ضخیم می شوند و لطف خود را از دست می دهند. این نکته قابل توجه است که مواد لازم را باید در قسمت برشته کرپ ریخته و بعد آن را لوله کرد و بعد سرخ نمود . مگر کرپ هایی که در آنها مربا و خامه ریخته می شود . در این صورت باید دو طرف کرپ را برشته کرد که بعد از ریختن مواد داخل کرپ احتیاجی به سرخ کردن طرف دیگر نداشته باشیم.

کرپ در حقیقت نوعی نان نازک است که در تابه کوچک روی حرارت ملایم تهیه می شود و مواد مختلفی از قبیل گوشت، پنیر ، سبزی و مربا میان آن گذاشته ، پس از پیچیدن مصرف می گردد . کرپ را می توان قبلا تهیه کرده ، چند روز در یخچال نگهداری نمود. مسئله مهم در تهیه کرپ نازکی و ظرافت آن است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.