طرز تهیه هندوانه ژله ای ، مخصوص شب یلدا

0
5/5 - (2 امتیاز)

براتون یه رسپی عالی داریم. طرز تهیه هندوانه ژله ای برای شما عزیزانی که دلهره ی شب یلداتونو دارید. با ما همراه باشید با طرز تهیه هندوانه ژله ای خوشمزه و عالی.

مواد لازم :

۲ بسته پودر ژله هندوانه یا هر طعم دیگری که دوست دارید (مهم قرمز بودن آن است)

۲ بسته پودر ژله کیوی یا طالبی

۱ بسته ژله آلوورا

ا لیوان بستنی وانیلی

چیپس شکلات به مقدار لازم

طرز تهیه هندوانه ژله ای

یک کاسه بزرگ آماده کنید و پودر ژله کیوی را در آن بریزید و با دو پیمانه آب جوش مخلوط کنید. حالا مقداری از سبز رنگ را در یک کاسه بزرگ بریزید و بعد داخل یخچال قرار دهید تا کمی سفت و به اصطلاح نیم‌بند شود. قطر ژله ی سبز بسته شده باید حدود یک سانتی‌متر باشد. مابقی مایه ژله سبز را کنار بگذارید.(می توانید برای خوشرنگ تر شدن ژله از رنگ خوراکی سبز استفاده کنید)

نکته:  توجه داشته باشید اگر ژله خیلی سفت شود در موقع سرو کردن و جدا کردن از قالب، لایه‌ها از هم جدا می‌شوند.
بعد از کمی سفت شدن ژله، ظرف را از یخچال بیرون بیاورید. حالا کاسه سایز وسط را از یخ تا نیمه پر کنید و روی ژله در کاسه بزرگ بگذارید. از کناره‌های کاسه متوسط مابقی ژله سبز را در ظرف بزرگ بریزید تا فضای مابین کاسه بزرگ و کاسه متوسط از ژله سبزرنگ پر شود. حالا هر دو کاسه را به‌‌ همان صورت در یخچال بگذارید تا ژله سبز کاملا بسته و سفت شود. این روش درست کردن لایه سبز یا پوست هندوانه است.

برای درست کردن لایه وسطی هندوانه (سفید رنگ) یک بسته ژله ی آلوورا را به روش بنماری حل کنید و بعد از اینکه به دمای محیط رسید ،یک لیوان بستنی وانیلی را که به دمای محیط رسیده به آن اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم.کاسه بزرگ را از یخچال بیرون بیاورید. کاسه متوسطی که حاوی یخ بود از یخ خالی و آن را جدا کنید. مثل روش قبلی یک لایه یک سانتی‌متری از ژله بستنی را روی ژله سبز ریخته و در یخچال بگذارید تا دوباره خودش را بگیرد (نیم‌بند شود). باقی‌مانده مایه ژله بستنی را کنار بگذارید.

طرز تهیه هندوانه ژله ای

وقتی ژله بستنی کمی سفت شد، کاسه کوچک را از یخ پرکرده، روی آن بگذارید و مانند قبل از کناره‌های کاسه کوچک بقیه ژله بستنی را در ظرف بریزید تا به لبه‌ها برسد. حالا کاسه را در یخچال بگذارید تا لایه سوم هم سفت شود.

لایه سوم ژله قرمز است. طبق دستورالعمل، پودر ژله را در آب جوش حل کنید. بعد از کمی خنک شدن کاسه بزرگ را از یخچال بیرون بیاورید و کاسه یخ را بردارید. حالا کل فضای باقیمانده را از ژله قرمزرنگ هندوانه پرکنید. کمی چیپس شکلات داخل آن ریخته و در یخچال بگذارید. بعد از کمی سفت شدن ژله، مابقی چیپس شکلات را در آن بریزید و بعد دسر را داخل یخچال بگذارید تا سفت شود. برای سرو کردن، دسر را از قالب بیرون آورده و به شکل هندوانه برش بزنید.

نکته:

برای این ژله باید سه کاسه با سه سایز مختلف و مقداری یخ در دسترس داشته باشید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.