سس براق برای کاور کردن کیک

0
3.5/5 - (2 امتیاز)

سس براق که مخصوص کاور یا روکش‌کردن کیک است علی‌رغم ظاهر فریب‌ دهنده‌اش بسیار ساده است و می توانید با چند بار تکرار و تمرین آن را تهیه کرده و برای تزیین کیک‌ خانگی خود از آن بهره ببرید. ??

مواد لازم برای تهیه سس براق فرانسوی:

پودر ژلاتین۱۰۰ گرم

شکر۳۰۰ گرم

سس براق

گلوکز۳۰۰ گرم

خامه صبحانه۲۰۰ گرم

شکلات سفید۳۰۰ گرم

رنگ خوراکی به میزان لازم

آب به میزان لازم

طرز تهیه سس براق فرانسوی:

 

۱. برای تهیه سس براق فرانسوی باید یک روز قبل از روز تحویل یا سرو کیک دست به کار شوید. پس ابتدا پودر ژلاتین را با ۵۰۰ گرم آب را داخل یک ظرف فلزی ریخته و به روش بن ماری، روی بخار آب به مدت بیست دقیقه حرارت دهید تا ژلاتین کاملا حل شود.

۲. حالا ظرف را از روی حرارت برداشته و کنار بگذارید تا کمی از حرارت بیفتد.

۳. وقتی ظرف کمی خنک شد، آن‌ را به مدت یک روز داخل یخچال قرار دهید.

۴. فردای آن روز، برای تهیه سس براق شکر، گلوگز و ۱۵۰ گرم آب را باهم مخلوط کرده و روی شعله قرار دهید.

۵. دقت کنید که مواد باید فقط داغ شوند پس وقتی دور حباب‌های ریز دیدید یعنی قبل از اینکه مواد شروع به جوشیدن کنند؛ ظرف را از روی شعله بردارید.

۶. شکلات‌ها را خرد کرده، داخل مخلوط بریزید تا آب شوند.

سس برای کاور کردن کیک

۷. در این مرحله خامه را اضافه کرده و چند قطره از رنگ خوراکی مورد نظر خود را داخل مواد بریزید و با همزن برقی مواد را برای حدود ۲ دقیقه هم بزنید تا یک‌دست شوند.

۸. حالا حدود ۱۰۰ گرم از ترکیب ژلاتینی که روز قبل آماده کردید را خرد کرده و داخل مخلوط بریزید و به آرامی هم بزنید تا هوا داخل مواد نشود و ژلاتین در مواد حل شود.

۹. در اخر سس را از داخل صافی عبور دهید تا کاملا یک‌دست شود.

۱۰. برای تزیین کیک با سس براق ابتدا کیک را با خامه فرم گرفته کاور (روکش) کنید و آن را به مدت ۲ ساعت داخل فریزر قرار دهید تا سطح کیک کاملا منجمد شود.

۱۱. سپس کیک را از فریزر بیرون آورده و سس براق را روی آن ریخته و کاملا صاف کنید.

۱۲.کیک اسفنجی خوشمزه شما با تزیین سس براق فرانسوی آماده است. شما می‌توانید رنگ این کیک را با توجه به سلیقه خود یا تم مراسمی که برای آن کیک را تهیه کرده‌اید انتخاب کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.