دونات کدو حلوایی

0
Rate this post

بعد از دونات شکلاتی، نوبت دونات کدو حلوایی شده تا با هم آموزششو ببینیم. همراه ما در ادامه ی این رسپی باشید.

مواد لازم:

آرد 1 و 3/4 لیوان

شیر ولرم 1/2 لیوان

بکینگ پودر 1 و نیم قاشق چایخوری

شکر 1/2 لیوان

تخم مرغ 1 عدد

پوره کدو حلوایی 3/4 لیوان

وانیل مقداری

روغن مایع 1/3 لیوان

پودر دارچین 2 قاشق چایخوری

نمک 1/2 قاشق چایخوری

طرز تهیه دونات کدو حلوایی

داخل کاسه ای آرد ، بکینگ پودر ، نمک و دارچین را باهم مخلوط کنید ؛ برای تهیه پوره کدو حلوایی ابتدا کدو را پوست بکنید و خرد کنید سپس با چند لیوان آب بپزید و پس از پخت با پشت چنگال له کنید.

تخم مرغ ، پوره کدو حلوایی ، شکر ، شیر ، روغن ، وانیل را داخل کاسه ای بریزید و با همزن بزنید تا یکدست شود سپس قاشق قاشق مخلوط آرد را به مایه دونات اضافه کنید.

به آرامی و با استفاده از لیسک مواد را مخلوط کنید تا مایه دونات منسجم شود ، داخل قالب مخصوص دونات یا کاپ کیک را چرب کنید یا کاغذ روغنی بیندازید سپس داخل هر قالب را تا 2/3 از مایه دونات پر کنید ( برای راحتی کار میتوانید مایه دونات را داخل قیف بریزید ).

قالب را داخل فری که از قبل با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کرده اید و گرم شده است به مدت 5 تا 10 دقیقه قرار دهید تا دونات ها پخته و طلایی شوند ( بسته به دما و مدل هر فر مدت زمان پخت دونات ها متفاوت میباشد ).

پس از پخت قالب را از فر خارج کنید ، چند دقیقه صبر کنید تا دونات ها کمی خنک شوند سپس دونات ها را از قالب خارج کنید.
برای تزیین دونات مقداری کره را ذوب کنید و دونات ها را داخل کره بغلطانید سپس در مخلوط شکر و پودر دارچین بزنید تا تمام سطح دونات ها شکری شود ، میتوانید از تزیینات مختلف دیگری مانند شکلات آب شده ، سس شکلاتی ، کرم کره ای و … استفاده کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.