خورش قارچ و جعفری

0
5/5 - (1 امتیاز)

امروز اومدیم پیشتون با یه خورش دیگه. خورش قارچ و جعفری که یه غذای سالم و مقویه و برای سلامتی خیلی خیلی مفیده. با ما همراه باشید تا طرز پخت و آماده سازی این غذای مقوی رو به درستی یاد بگیریم و از اون در وعده های غذاییمون استفاده کنیم. غذا پختن راحته اگه بتونید نکات اونو به درستی رعایت کنید. به قول معروف فوت کوزه گریه که معلوم میکنه نتیجه چی میشه!

پس تو پختن همه چیز نکات رو رعایت کنید. خصوصا نکات اولیه در پخت کیک و شیرینی که تو پختن انواع شیرینی موثره و یکی از دلایل خوب شدن شیرینی ها همین رعایت نکات مهمه!

غذاهای خورشتی هم اینجورین و باید نکات مهمی که در دستورشون هست رو رعایت کنید. این غذا میتونه یکی از وعده های غذاییتون رو پر کنه و شما با خوردنش مطمئنا کلی لذت میبرید.

مواد لازم:

ران مرغ ۴ تکه

خورش قارچ و جعفری

ارد ۳ قاشق سوپخوری

فلفل سیاه ادویه کاری یک قاشق چایخوری

پیاز نگینی خرد شده بزرگ یکعدد

نمک به میزان لازم

جعفری خرد شده یک دسته

قارچ ریز ۴۰۰ گرم

اب مرغ ۵۰۰ میلی لیتر یا قرص عصاره مرغ یکعدد به همراه ۵۰۰ میلی لیتر آب جوش

طرز تهیه خورش قارچ و جعفری

مرغ شسته شده را کاملا خشک می کنیم و نمک می زنیم . ارد فلفل ادویه کاری را با هم مخلوط کرده و مرغ را درون ان می غلطانیم و در روغن سرخ می کنیم در همان روغن پیاز را می ریزیم و تفت می دهیم وقتی پیاز در حال سرخ شدن بود قارچ را اضافه می کنیم و کاملا سرخ می کنیم

اب جوش را که یک عدد قرص عصاره درون آن‌ حل کرده ایم درون قابلمه ریخته مرغ سرخ شده پیاز و قارچ را هم اضافه می کنیم و اجازه می دهیم بپزد در اخر جعفری خرد شده را ریخته و نیم ساعت اجازه می دهیم تا جعفری پخته شود .

اگر از اب مرغ استفاده میکنید اول اجازه بدید آب مرغ بجوش بیاد بعد بقیه مواد را اضافه می کنیم.??

عکس و رسپی از بانوی هنرمند:
@maryamkdv

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.