خورشت غوره مسما

0
5/5 - (1 امتیاز)

خورشت غوره مسما یکی از خورشت های قدیمی و سنتیه که طعم خوبی داره و با توجه به غوره مزه ی ترشی هم میتونه داشته باشه که این موضوع سلیقه ایه! اگه دنبال یه غذای خورشتی متفاوت هستید خب جایی اومدید. این همون غذاییه که میتونه طعم تفاوت رو بهتون بچسبونه.

خورشت ها از قدیم الایام جزو غذاهای خاص بودن که مردم توی مهمونی ها و ضیافتاشون از اونا استفاده می کردن. الان هم فرق چندانی نکرده و تو هر ضیافت و جشنی اکثرا یه غذای خورشتی وجود داره. که اگه کسی غذا هارو دوست نداشت فقط با خورشت بدون محتویات میتونست اون وعده رو بگذرونه.

مثلا خورشت فسنجون یا قیمه و قرمه سبزی از محبوبترین خورشت ها هستند که از قدیم به همین اندازه محبوبیت داشتند. حالا با ما همراه باشید تا آموزش کامل خورشت غوره مسما را یاد بگیرید…

مواد مورد نیاز

پیاز ……۲عدد متوسط

غوره ……۱پیمانه

مرغ ……۴ تیکه

خورشت غوره مسما

زعفران …….۱قاشق غذاخوری

رب گوجه ……۲قاشق غذاخوری

بادمجان ……۴ عدد

نمک فلفل ……به میزان لازم

گوجه سرخ شده برای تزیین

 طرز تهیه خورشت غوره مسما

پیاز و سرخ کرده مرغ و باهاش تفت میدیم .۱ قاشق زعفران بهش اضافه کرده و ۲ قاشق رب گوجه هم اضافه میکنیم بهش نمک فلفل کمی دارچین اضافه کرده و خوب تفت داده و بهش اب جوشیده تا حدی که روی مرغها رو بگیره اضافه میکنیم.

بادمجونا رو که ۱ ساعت تو اب نمک خوابونده بودیم و تو تابه سرخ میکنیم بادمجونای سرخ شده رو ۱۰ دقیقه اخر به خورشت اضافه میکنیم حالا خورشتمون امادست روش و با گوجه و بادمجون سرخ شده و چند تا دونه غوره تزیین میکنیم.

اینم از خورشت غوره مسما عالی و عامه پسند ما! امیدواریم که تونسته باشیم بهتون کمکی کرده باشیم و باز هم یه غذای خوب دیگه بهتون آموزش بدیم و شما رو از آشپزی با ما راضی نگه داریم. نوش جون

insta:@Atiyeh.azad.16

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.