خوراک کوفته قلقلی مرغ با بادمجان

0
5/5 - (1 امتیاز)

خوراک کوفته قلقلی مرغ با بادمجان

خوراک کوفته قلقلی مرغ با بادمجان یه غذای کامل و خوشمزست که برای دوستداران خوراک بسیار مناسبه و میتونه نظرشونو جلب کنه. مثل خوراک بادمجان که تونست خیلی هاتونو با بادمجان آشنا کنه.

طرز تهیه خوراک کوفته قلقلی مرغ با بادمجان ( کفته الدجاج) به این صورته:

ابتدا سینه مرغ چرخ شده ٣٠٠ گرم رو با دو عدد پیاز رنده شده به همراه پودر سیر ، پودر پاپریکا ، پودر فلفل سیاه و پودر زیره ،زردچوبه و ادویه کاری و پودر سوخاری و نمک مخلوط کرده و در ماهی تابه مقدار کمی روغن ریخته و سرخ میکنیم ( این کوفته ها یه مدل غذای عربی بود که من به صورت تاس کباب خودمون در آوردمش ، خیلی خوش طعم وعطر بودندجاتون سبز? اونم خواهم گذاشت? )

. توی یک ماهی تابه بزرگ کمی روغن ریخته تمام سطح ماهی تابه رو پراز پیاز حلقه شده می پوشانیم و پیاز رو کمی سرخ میکنیم و بعد سیب زمینی حلقه شده که از قبل سرخ کردیم(? یا بصورت آبپز )روی تمام پیاز ها رو می پوشانیم و بعدکوفته قلقلی مرغ سرخ شده روی تمام سطح سیب زمینی قرار داده و در آخر بادمجان حلقه شده که از قبل سرخ کردیم( یا بادمجونها بصورت گریل در آورده من در سرخ
کن بدون روغن سرخ کردم) و به همراه گوجه خرد شده میچنیم

و توی یک ظرف سس گوجه رو آماده میکنیم به این صورت :دو الی سه تا گوجه بدون پوست رو بصورت پوره در میاریم و یک ق غ رب گوجه بهش اضافه میکنیم و هم میزنیم و درحدود یک لیوان آب به همراه مقداری کمی روغن زیتون مخلوط کرده سپس زردچوبه و ادویه کاری وپودرسیر، تخم گشنیز و برگ بو و مقدار کمی نمک روی تمام مواد میریزیم وهمه رو با هم مخلوط میکنیم سپس روی خوراک میریزیم ، بعد روی حرارت ملایم میذاریم تا تمام مواد از این سس طعم بگیره و نوش جان کنید و با مقداری جعفری خرد شده تزیین میکنیم .

. امیدوارم از عطر و طعم این خوراک خوشتون بیاد. نوش جون
کار دوست هنرمندمون:
@samanta_food

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.