ته چین مرغ

0
4/5 - (1 امتیاز)

ته چین مرغ تا حالا درست کردید؟ کسی هست که این ته چین عالی رو خورده باشه و دلش براش نرفته باشه؟ امروز قراره با هم طرز پخت ته چین مرغ رو یاد بگیریم. پس با ما همراه باشید تا آموزششو مثل آموزشت ته چین سبزیجات کامل و عالی در اختیارتون قرار بدیم. ممنون از همراهی همیشگیتون.

مواد لازم

برنج : ۳ لیوان

تخم مرغ : ۳ عدد

زرشک : یک لیوان

ماست چکیده : ۱ لیوان متوسط

سینه مرغ : ۲ عدد یا ۳۰۰ گرم

کره : ۵ قاشق غذا خوری

روغن : نصف لیوان

زعفران دم کرده : ۵ قاشق غذا خوری

نمک و فلفل : به مقدار لازم

طرز تهیه ته چین مرغ

مرغ را همراه ۳ لیوان آب و نمک و فلفل و زردچوبه بپزید ، سپس مرغ پخته شده را تکه تکه کنید ، زرشک ها به مدت یک ساعت در آب خیس کنید و سپس در ۲ قاشق غذاخوری کره سرخ کنید و مرغ را به ان اضافه کنید.

حالا باید برنج ها را که قبلا آبکشی شده اند را به دوقسمت مساوی تقسیم کنید.قسمت اول را با ۳ تخم مرغ،ماست چکیده و ۲ قاشق زعفران و نصف روغن خوب مخلوط کنید و قسمت دوم را با ۳ قاشق زعفران کمی نمک و نصف دیگر روغن مخلوط کنید.حالا وقت چرب کردن دیواره های قابلمه است.

نصف برنج های مخلوط به تخم مرغ را در قابلمه بریزید و با کفگیر خوب فشار دهید و لایه ای از مرغ های تکه شده بریزید و کمی زرشک سرخ شده بپاشید ، بقیه برنج های تخم مرغی را روی لایه قبلی گذاشته و فشار دهید تا مواد منسجم شوند.

روی لایه بعدی بقیه تکه های مرغ و زرشک سرخ شده را بریزید سپس برنج زعفرانی را روی مرغ ها بریزید و خوب فشار دهید ؛ باقی مانده کره را داغ کرده و روی برنج ها بریزید ، قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا دم بکشد

اینستاگرام?nahale.tofighi

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.