بستنی شکلاتی چوبی

0
5/5 - (1 امتیاز)

محبوبترین خوراکی بچه ها و زرگتر ها بدون شک بستنی شکلاتی چوبی هستش. فوق العاده خوشمزه! خوش طعم! و دلو ببر!!! اصلا یه چیز دیگست. همراه ما باشید تا این خوشمزه ی شکلاتی رو با هم آماده کنیم و از خوردنش نهایت لذت رو ببریم. فوق العاده عالی از آب در میاد و شما رو ترغیب میکنه هر روز درستش کنید. هیچ بستنی بازاری هم به پاش نمیرسه! قول!
کیک شکلاتی هم درست کنید و کنارش میل کنید. دنیای شکلات ها!!!

مواد لازم :

2 لیوان و نیم شیر(لیوان متوسط)

3 ق.س نشاسته ذرت

3 ق.س کاکائو

3 ق.س شکر

60 گرم شکلات تخته ای ساده یا شیری

1 ق.م کره

6 یا 7 عدد چوب بستنی

طرز تهیه بستنی شکلاتی چوبی

نشاسته، کاکائو و شکر را در یک قابلمه کوچک ریخته هم بزنید و شیر را کم کم به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید. برای پخته شدن مواد قابلمه را روی شعله ملایم اجاق گاز قرار دهید و تا زمانیکه جوش بیاد مدام هم بزنید. مواد به قوام که رسید قابلمه را از روی اجاق بردارید.

شکلات و کره را به مواد اضافه کرده و تا آب شدنشان هم بزنید. کمی صبر کنید تا مواد به درجه ملایم و کمی خنک برسد.
بعد از خنک شدن مواد را داخل قالبهای مورد نظر بستنی بریزید و به مدت 1 ساعت در یخچال نگهداری کنید. بعد از 1 ساعت چوب بستنی ها را به ته بستنی که در قالب ریخته اید بزنید و بعد از 3-4 ساعت نگهداری، بستنی را از یخچال خارج کرده و از قالبها جدا کنید.

برای اینکه بستنی راحت از قالب جدا شود به مدت 1 دقیقه بستنی داخل قالب را در دمای اتاق نگهداری کنید سپس بستنی را جدا کنید. در صورتیکه قالب بستنی در منزلتان موجود نبود میتوانید از استکان کوچک بعنوان قالب بستنی استفاده کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.