باقلوا انگشت عسلی

0
Rate this post

دستور پخت باقلوا انگشت عسلی براتون آماده کردیم تا بتونید به راحتی این شیرینی خوشمزه رو آماده کنید و ازش لذت ببرید. با ما در ادامه همراه باشید تا علاوه بر باقلوا انگشت عسلی ، باقلوای روزنامه ای هم آماده کنید. باقلوا از اون دسته شیرینی هایه که محاله خوردنش شما رو شیفته خودش نکنه.

مواد لازم:

کره:۶۰ گرم (دو قاشق سر پر)

تخم مرغ : ۲ عدد

روغن مایع : نصف استکان (۴۰ گرم)

شکر : ۴:قاشق غذاخوری

باقلوا انگشت عسلی

بکینگ پودر : نصف بسته یا ۱/۵ ق چ

ایرمیک (آرد سمولینا) نصف استکان یا ۳۰ گرم

ماست : ۱ ق غ

آرد : به میزان لازم

برای غلتاندن خمیر ۴ قاشق ایرمیک

برای شربت باقلوا

آب : ۳ لیوان

شکر : ۲/۵ لیوان

آبلیمو : چن قطره

طرز تهیه باقلوا انگشت عسلی

به جز آرد همه مواد رو با هم مخلوط کردم و آرد رو کم کم اضافه کردم و یه خمیر لطیفی بدست میاد از خمیر اندازه یه گردو برداشتم و گرد کردم و مثل یه لوله باز کردم بعد دوطرفشو به هم چسبوندم و شکل یه قطره در آوردم و خمیر رو توی ایرمیک غلتوندم و وسطش یه بادام گذاشتم

همه باقلوا ها رو به این شکل ادامه دادم تا تموم شد و گذاشتم توی فر ۱۸۰ درجه مال من ۲۰ دقیقه طول کشید تا وقتی که طلایی بشه کافیه در این فرصت شربت رو آماده کردم شکر و آب رو ۱۰ دقیقه گذاشتم روی حرارت

در آخر آب لیمو رو ریختم و گذاشتم خنک بشه شیرینی و شربت باید هر دو ولرم باشن وگرنه شیرینی ها ترک برمیدارن و خراب میشن بعد اینکه شیرینی ها شربت رو جذب کردن آماده سرو هست .

اینم باقلوا عالی ما!! حتما درستش کنید و تو مهمونی هاتون ازش استفاده کنید. مطمئنا میتونید با کمی دقت اونو عالی درست کنید و تو مهمونی هاتون مثل ستاره بدرخشید. آشپزی با ما از همراهی شما کمال تشکر را دارد.

نوش جونتون

کاری ازدوست هنرمند
@nn65126

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.