باسلوق ژله ای

0
3/5 - (1 امتیاز)

باسلوق ژله ای یه شیرینی ژله ای خوشمزه و نرمه که خیلیم طرفدار داره… معمولا از این شیرینی برای پذیرایی از مهمونها میشه استفاده کرد. یا برای بچه ها هم خیلی خوب و مفیده و بچه ها بهش علاقه نشون میدن. باسلوق خانگی رو در آموزش های قبلی توضیح دادیم و این مدل هم فرق زیادی با مدل قبلی نداره… فقط این یکی ژله ایه… ازش استفاده کنید و امیدواریم که همونی باشه که دنبالش بودید.

#باسلوق_ژله ای

اول از همه بگم این باسلوق خیلی خوشمزه میشه واقعا بهترو عالیتر از بیرونیاست وخیلی راحت درست میشه به شرط آنکه تمام مراحل رو به دقت و حوصله انجام دهید. باسلوق با ژله

مواد مورد نیاز

آب سه چهارم لیوان

نشاسته گل نیم لیوان

شکر نصف لیوان

پودر ژله دلخواه یک بسته

گلاب سه چهارم لیوان

روغن مایع سه قاشق غذاخوری

ثعلب یک چهارم قاشق غذاخوری

پودرنارگیل به مقدار کافی

(منظور از لیوان همون لیوان فرانسوی دسته دار است)

طرز تهیه باسلوق ژله ای

ابتدا درون قابلمه نچسب یا چدن نشاسته و آب رو با هم مخلوط میکنیم تا کاملا صاف شود بعد به ترتیب شکر و گلاب و پودر ژله رو اضافه میکنیم و بهم میزنیم روغن مایع رو افزوده و در خاتمه ثعلب رو کم کم اضافه میکنیم و با همزن دستی میزنیم تا ثعلب کاملا باز شود قابلمه رو روی حرارت کم میگذاریم و بدون وقفه آروم بهم میزنیم تا نشاسته پخته بشه و از خامی دربیاد.

هر چقدر نشاسته با حرارت کم پخته بشه نتیجه مطلوبی بدست میاد حدود سه ربع طول میکشه تا به غلظت کامل برسه از روی حرارت برداشته و میگذاریم تا از داغی بیفته و خنک بشه بعد دستهامونو چرب میکنیم و به اندازه یه گردو برداشته وسطش یه نصفه گردو میذاریم و در پودر نارگیل غلت میدهیم.

دستور باسلوق ژله ای از دوست هنرمندمون سیمین جون بود البته با تجربیات خودم که همه رو براتون توضیح دادم انشالله که درست کنید ولذت ببرید
@ashpazkhune_sadaf

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.