نان رینگ عسلی

0
Rate this post

یه نون خوشمزه عسلی داریم.کمی شیرینه که درواقع شیرینیش بیشتر بدلیل رومال عسل هست که بعد از پخت بهش میزنیم.
برای دیدن مراحل پیچیدن خمیر تصویر را ورق بزنید. اینم از دستور پخت نان رینگ عسلی

دستور شیرعسلی خانگی در سایت آشپزی با ما موجود است.

#نان رینگ عسلی

مواد لازم:

آرد سفیدحدود۷پ و دو قاشق غذاخوری.

نمک۱ق غ.

نان رینگ عسلی

شکر۱/۴پ.

مخمر فوری۲ق غ.

تخم مرغ۲عدد.

عسل۱/۴پ.

روغن مایع۱/۲پ.

آب ولرم۱و۱/۲پ.

طرز تهیه نان رینگ عسلی

ابتدا آرد و نمک را درون کاسه میکسر الک کنید.سپس مخمر اضافه و خوب مخلوط کنید.شکر،روغن،تخم مرغ همزده و عسل را نیز اضافه و با کمک قلاب همزن مخلوط کنید.کم کم آب را به مواد اضافه کرده و ورز دهید تا خمیر لطیفی بدست بیاد.اگه نیاز بود میتونید با قاشق کم کم آب اضافه کنید تا خمیر نرم و لطیفی درست بشه.خمیر باید ده دقیقه ورز داده بشه خیلی کم چسبناکه.

بعد بذارین داخل یه ظرفی که چرب شده روشو بپوشونید و اجازه دهید تا خمیر استراحت کنه و حجمش دو برابر بشه.این مقدار خمیر برای دوتا نون حلقه ای در قالب ۲۴ سانت هست.قالب را کاغذ قرار دهید و چرب کنید در وسط آن یک رینگ یا کاتر کوکی به قطر تقریبا۵ سانت قرار دهید و یا از قالب کیک شیفون که میان تهی است استفاده کنید.

پس از مدت استراحت خمیر را چهار قسمت کنید.هر دو قسمت برای یک قالب.یک قسمت را باز کنید و با یک رینگ که ۱۲ سانت قطرش باشه قالب بزنید.چهار تا از دایره های ۱۲ سانتی را روی همدیگه بزارین بطوری که هر کدوم روی نیم دیگر قرار بگیره و سپس رول کنید. حالا خمیر نان رینگ عسلی را با کمک کارد تیزی از وسط دو قسمت کنید و از قسمت جدا شده کف قالب قرار دهید.

چهار تا از این گلها لازم دارین تا دو قسمت بشه و بصورت هشت تا گل رز درون قالب قرار بگیره.دو قسمت خمیر دیگه هم برای قالب بعد به همین صورت آماده میشه.روی خمیر رو بپوشونید و استراحت بدین تا حجم بگیره سپس درون فری که از قبل با ۱۸۰ درجه گرم شده به مدت تقریبا ۲۵ دقیقه قرار دهید.تا روی نون طلایی بشه.

این نون بعد از اینکه از فر بیرون اومد تا گرمه روشو با دوقاشق عسل و یک قاشق آب گرم مخلوط شده رومال بزنید.برای اون یکی نون هم به همین ترتیب.وقتی که نون کمی خنک شد از قالب بیرون بیارین و روی توری فلزی قرار دهید تا کاملا خنک بشه.اگه نمی خواین روشو گلیز عسل بزنید میتونید قبل از گذاشتن در فر رومال یک عدد تخم مرغ کامل و یک قاشق آب بزنید.

کاری از بانوی هنرمند:
@najmeh_shariat

نان رینگ عسلی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.